mandag den 27. august 2012

En tur jeg er nødt til at blive ved med at trække energi ud af...

Juli  måned - vi har endelig ferie - der er ingen af os der nogensinde før har trængt så meget til at holde fri. Vi har lagt planer - ikke sådan ned i detaljerne planer - for det har der ikke været overskud til - men vi har en simpel plan der hedder - vi stikker af - ned til smukt landskab - god mad - og god tid.
Selvom jeg bliver influenza-ramt og må pakke i tåger af smertestillende og feber - så holder vi stædigt ved - vi vil og vi kommer afsted. Vi kører sydpå - langt sydpå. Vi holder kørepause hos Søren, Christina og ham den lille Rasmus. Dejligt at se de skønne mennesker igen, og dejligt at møde Rasmus.
Vi ankommer mandag - der er langt til Italien - men der er ubeskriveligt smukt:
Vi har ingen planer for hvad der skal ske - det giver luft til at gøre ting langsomt - og det er nødvendigt når det er 35 grader varmt - vi spiser små retter - vi spiser is - vi får varme sandaler og vi hygger os
Vi har god tid til alting:
Til at se på vand og fisk og ingenting.
Fredag er vi mætte af at være ude - mætte af varme - vi sætter kursen mod nord - bruger en dag mere hos Søren, Christina og Rasmus, og returnerer til Tåstrup.

Tåstrup er heldigvis også skøn når det er sommer (og alle andre årstider) - men der er pligter... det er der ikke i Italien.
Må jeg godt komme tilbage til Italien?

3 kommentarer:

  1. Åh, hvor lyder det velkendt.... hvor... HVOR køber man mere tid???? Ferie er en genial opfindelse. Mere af det, tak.

    SvarSlet
  2. Jeg tror, og jeg siger tror fordi jeg ikke har de erfaringer du/i har, at man kan trække Italien til Tåstrup lige når man vil. Pligterne smutter ingen steder, så at tage en enkelt Italiensk dag hjemme, hvor man har tid til ingenting, det tror jeg man gerne må. Måske skal man endda det. Selvom det kan synes helt skævt når nullermænd og vasketøj hober sig op. Jeg er dog sikker på det vil være til stor glæde for alle, og måske endda skabe større overskud til pligter.. Hvem ved? Det skal nok prøves af før nogen ved det - vil du være forsøgskanin for mig søs? (elsker dig)

    SvarSlet
  3. ehhhh det lyder dejligt... tror godt jeg ku taenke mig at tage derom til italien... derhen hvor man ikke skal noget som helst... det lyder som et rigtig rart sted :-)

    SvarSlet