mandag den 11. november 2013

Nå okay, det kunne jeg godt!!

Min søde farmor, hun var verdensmester i at strikke strømper, hun strikkede også alt muligt andet, men især strømper. Jeg har altid troet at det var vildt svært, at der skulle tælles og kringles og be's særlige bønner til en næsten fuld måne for at få det til at lykkes. Jeg tog faktisk fejl.
Jeg har lige strikket et par strømper!
Og samtidig forstod jeg hvorfor min farmor var glad for at strikke strømper, og hvorfor/hvordan hun kunne producere det ene par efter det andet. Det er nemlig ikke særlig svært, der er ikke noget humbug, og skjulte trylleformularer. Det handler mest af alt om symmetri, om at tælle og om at man kan skjule det hele meget nemt, når man glemmer at tælle rigtigt og når man glemmer symmetrien. Samtidig er det et stykke strikke-halløj som man kan færdiggøre inden for overskuelig tid. Det hjælper den utålmodige (og det inkluderer både mig selv og min farmor.) Jeg har brugt en simpel strømpe-opskrift, som jeg fandt på en dameblads-hjemmeside, og de teknikker jeg ikke kendte fik jeg hjælp til på nettet/you-tube. Især siden www.paapinden.dk hjælper mig (og så er det jo lidt sjovt at Irene som blev ingeniør sammen med mig, er damen, der er bag siden).
Søde Astrid var vild med strømperne, og jeg var heldig at de passede størrelses-mæssigt.
Jeg skal helt sikkert strikke flere strømper!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar